Редактирането на звука се състои от много етапи. Теоретично, първият етап от редактирането на звука се състои основно от преминаването на режисьора през всяка секунда от филма заедно със звуковия редактор, за да се направи списък на всеки отделен звук, който трябва да бъде включен, редактиран, усилен или просто заменен.
Диалог
Когато говорим за редактиране на диалози, ние основно говорим за организиране и оптимизиране на записания на терен звук и това може да бъде толкова детайлно, колкото детайлно е повторното използване на части от думи за завършване на други фрагменти и фрази, или премахване на нежелани звуци от записания диалог. По някога диалогът, който чуваме в крайната версия на аудиовизуалния продукт, всъщност не е записан на място, тъй като микрофоните доста често улавят звуци като шумолене на дрехи, преминаване на хора, шум от камера и т.н. Всъщност много продуценти и режисьори предпочитат да пазят тишина по време на снимките, тъй като това много улеснява последващите фази на обработване на филма, въпреки, че не винаги може да се постигне перфектната тиха среда, необходима за една съвършена обработка на звука записан по време на продукционния процес – екипът винаги е шумен, има хора, които с присъствието си генерират шум, прелитат и чуроликат птици, сирени, самолети, автомобилни аларми и редица др.
Въпреки, че по време на презаписването на диалозите се използват същите микрофони и техника, използвани първоначално по време на снимките, за да се имитира точно същата ситуация на снимачната площадка, на практика е невъзможно в цялост да бъдат възпроизведени всички характеристики на оригиналния звукозапис. Също така, по време на сесията на презапис на диалозите, актьорите трудно могат да достигнат до същото емоционално ниво, в което са били по време на снимките.
Така че, имайки предвид гореописаните трудности, режисьорите предпочитат да запишат диалозите на място, а не да ги презаписват наново (което така или иначе също е част от ангажиментите на актьорите). Едно от първите неща, които един редактор на диалог прави е да раздели всяка изговорена реплика на различни и отделни части. Репликите на различните актьори се отделят и редактират на отделни тракове. Правейки всичко това, репликите стават възможно най-контролируеми и независими за обработка и след това могат да бъдат сляти отново безпроблемно след обработката им. Диалозите често се редактират, за да се персонализират характерите на отделните герои, за да подчертаят например доминиращи персонажи, каквито има в повечето филми за герои и злодеи. Звуковият редактор може просто да повиши силата на звука на един от гласовете и след това да го настрои и редактира според други тонални качества, постигайки желания ефект.
ADR
Записаните на терен диалози, които в следствие на шум или некачествен звукозапис не могат да бъдат използвани във фазата на пост-продукцията трябва да бъдат презаписани наново. Процесът на този презапис се нарича ADR (Automatic Dialog Replacement- автоматично заместване на диалог). Презаписът се осъществява от същия актьор, който изговаря репликите в синхрон с прожектираното изображение. При ADR актьорът, гледа многократно последователността на сцената и репликите и слуша всеки отделен ред от фразите, така че да може да възпроизведе оригиналното движение на устните по време на новата сесия звукозапис. Също така, опитваки се да пресъздаде синхронизирано всяка реплика, актьорът същевременно се опитва да предаде същата степен на чувство, страст и настроение. Някои актьори наистина могат да постигнат много високо емоционално ниво и са наистина добри в пресъздаването на оригиналната идея.